Agenda pro studenty a učitele
Název | Velikost | Nahráno |
---|---|---|
Zpráva z praxe: šablona | 29.47 KB | 10.10.2022 |
Jak na řešení studijních událostí
Zápis předmětů/projektů
Závěrečné práce (###/BPN, ###/DPN) si zapište jako předmět pod katedrou (###, např. KCH, NTI...) školitele a zápočet zapisuje správce STAGu na zadávající katedře po odevzdání práce.
Odbornou praxi (KCH/OPN) můžete absolvovat o prázdninách nebo průběžně. Vybírejte z pracovišť partnerů nebo po dohodě s tutorem navrhněte další firmu, zprávu z praxe posílejte mailem prof. Šedlbauerovi.
Předmět PD1 (Projekt k diplomové práci 1 – Mgr. 1. ročník) je zakončen zápočtem, na základě vypracované recenze na jinou vysokoškolskou práci nebo vědecký článek. Předměty PRN (Projekt z nanomateriálů – pro Bc.) a PD2 (Projekt k diplomové práci 2 – Mgr. 2. ročník) jsou zakončeny prezentací, které probíhá centralizovaně před koncem semestru za účasti studentů a školitelů. Podrobnosti najdete v e-learningových kurzech KCH/PD1, KCH/PD2 a KCH/PRN.
Předmět Odborná rozprava si zapište jako NTI/OR. Pokud je váš školitel z MTI, zvolte MTI/OR.
Praxe
Bc. Praxi můžete absolvovat v některé spolupracující firmě nebo po domluvě s tutorem v.jiné, podle vašeho výběru. Praxe je nejméně třítýdenní, a nejčastěji probíhá během letních prázdnin. Student vypracuje Zprávu z praxe, ve které uvede vykonané činnosti, přínos a hodnocení praxe. Zprávu posílejte mailem prof. Šedlbauerovi do termínu splnění studijních povinností v daném akademickém roce. Pokud praxe skončí později (obvykle v září), zapište si praxi opakovaně a kredity se započítají do nového akademického roku. Pokud si nemůžete vybrat nebo si nejste jistí svým výběrem, doporučujeme konzultovat výběr místa na praxi s Mgr. A. Blažkem (vedoucí oddělení pro vztahy s průmyslem na CxI).
Mgr. V magisterském studiu si můžete zapsat povinně volitelnou průběžnou praxi (KCH/SEPR). Jde o celý semestr (nejméně tři měsíce) ve firmě nebo výzkumné instituci v ČR nebo v zahraničí. Tuto praxi je možné zvolit jen v zimním semestru druhého ročníku NMgr. studia. Pokud si praxi nezvolíte, alternativou je absolvování předepsaných povinných předmětů.
Vzhledem k složitější organizaci semestrální praxe při zájmu kontaktujte prof. Šedlbauera s dostatečným předstihem.
Zadávání závěrečných prací
- Postup zadávání do STAGu je popsán v dokumentu, zde zkráceně.
- Studující si vybírá témata ze seznamu uvedeném na: https://nano.tul.cz/studium/temata-praci po konzultaci se školitelem. (Pokud školitel vypisuje nezvyklé nebo svoje první téma musí poslat mailem prof. Šedlbauerovi téma ke schválení do 11. 10.)
- Školitel poskytne (nejlépe mailem) studujícímu tyto informace:
- název BP/DP,
- zásady pro vypracování BP/DP,
- návrh doporučené literatury,
- pokud je to vhodné, tak konzultanta BP/DP,
- rozsah práce.
- Výše uvedené údaje budou formátovány následovně:
- zásady pro vypracování oddělte odřádkováním (bez číslování a bez prázdného řádku mezi jednotlivými body),
- doporučená literatura bude citována podle normy ČSN ISO 690 (viz https://www.citacepro.com, https://www.iso690.zcu.cz, https://www.citace.com/). Jednotlivé záznamy oddělte odřádkováním (bez číslování a bez prázdného řádku mezi položkami).
- Student vloží zadání do IS STAG (Moje studium – Témata VŠKP - založení nového tématu).Nejprve je potřeba správně nastavit Ak. rok zadání a Ak. rok obhajoby, tj. ak. rok ve kterém se bude práce řešit (pozn.: pokud je požadováno - potvrdit nové načtení položek; implicitní nastavení se změní až se začátkem nového ak. roku).
- Jméno vedoucího práce a jeho pracoviště, název práce, zásady pro vypracování, doporučenou literaturu zadejte do patřičných polí formuláře. Jméno konzultanta (pokud je vedoucím práce určen) včetně jeho funkce a názvu organizace zapište za poslední položku seznamu doporučené literatury a oddělte od seznamu literatury prázdným řádkem. Nezapomeňte zkontrolovat pracoviště vedoucího práce (v případě chyby nedokáže vedoucí práci schválit).
Rozsah průvodní zprávy je 30-40 stran pro BP, 40-50 stran pro DP. Rozsah grafických prací, není potřeba vyplňovat, stačí proškrtnout. Jazyk, standardně čeština, je možné se ale domluvit s vedoucím práce na vypracování v anglickém jazyce, pak je to nutné zde uvést (vybrat) a zároveň je nutné zadat Název tématu a Zásady pro vypracování také v anglickém jazyce(!). - Student připravené zadání vloží do 11/10 do STAGu (Moje studium / kvalifikační práce: Vyplnit podklady pro zadání), student zvolí – „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“ a „uložit“.
Vedoucí práce zkontroluje údaje vložené studentem do IS STAG, a popřípadě se domluví se studentem na úpravách. Po konečných úpravách učitel zvolí „učitelem schválen doplňovací podklad VŠKP“ a „uložit“.
Vedoucí katedry odsouhlasí konkrétní zadání v IS STAG prostřednictvím hromadného schvalování témat. STAGař katedry následně vytiskne (2× oboustranně) zadání, které nechá podepsat vedoucím katedry a předá na studijní oddělení FM do 20. 10. (Následně zadání schválí prostřednictvím hromadného schvalování v IS STAG děkan. V případě neschválení děkanem nebo vedoucím katedry se zadání vrací opět k úpravám studentovi.)
Pokud student studium prodlužuje, je potřebujete postup výše provést znovu, popř. vytisknout již zadané zadání s aktualizovanými daty zadání a odevzdání: kontaktuje vedoucího své práce, který uvědomí STAGaře zadávající katedry, ten opraví data, zadání 2krát vytiskne, nechá je podepsat vedoucím zadávající katedry a doručí je na studijní oddělení FM TUL.
Doporučené parametry zadání:
- Datum zadání: 10.10.2024
- Datum odevzdání: 09.05.2025 (pokud odevzdáváte v ZS: 03.01.2025)
- Rozsah graf. prací: dle potřeby dokumentace
- Děkan: doc. Ing. Josef Černohorský, Ph.D.
- Potvrzené zadání (1 podepsaný výtisk) bude možné vyzvednout od 1. 11. do 30. 11. na studijním oddělení FM TUL.
--
Příklad formátování zásad pro vypracování:
- Seznamte se s problematikou...
- Navrhněte vhodné řešení problému ...
- Implementujte řešení v prostředí ...
- Ověřte správnost ...
- ...
Příklad formátování seznamu literatury doplněné o jméno konzultanta a rozsah práce:
KOSEK, Jiří. Html – tvorba dokonalých stránek: podrobný průvodce. Ilustroval Ondřej Tůma. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 291 s. ISBN 80-7169-608-0.
HANÁKOVÁ, J. Edice Petlice: příspěvek k dějinám českého samizdatu. Praha: Univerzita Karlova. Filosofická fakulta. Ústav informačních studií a knihovnictví, 1998. 123 s., 42 s. příloh. Vedoucí diplomové práce Prof. PhDr. Jirí Cejpek, CSc.
IWAZUME, Michiaki – TAKEDA, Hideaki – NISHIDA, Toyoaki. Ontology– based Information from the Internet. In Knowledge organization and change: proceedings of the fourth international ISKO conference 15-18 July, 1996 Washington, DC. USA. Frankfurt am Main: INDEKS, 1996. s. 261–272. (Advances in knowledge organization; vol. 5, ISSN 0938-5495).
Konzultant: prof. J. Robert Oppenheimer, vědecký ředitel, Manhattan Engineering District, Site Y.
Rozsah práce: 50–70 stran, grafické práce dle potřeby dokumentace | Pokyny pro vypracování práce
Odevzdávání závěrečných prací
Jeden výtisk závěrečné práce (BP, DP) odevzdejte školiteli do stanoveného termínu (většinou 30. 4.), přičemž součástí odevzdaného výtisku bude i podepsané zadání práce (originál) a podepsané prohlášení autora (originál). Další podepsaný originál prohlášení autora odevzdá student na studijní oddělení spolu s přihláškou ke SZZ.Nezapomeňte vložit do STAGu PDF soubor s prací a vyplnit rozsah práce (počet stran); klíčová slova a anotaci v českém i anglickém jazyce. Souběžný název ani podnázev se nevyplňují.. Soubor musí obsahovat titulní list ze STAGu, nepodepsané zadání a nepodepsané prohlášení (ochrana dat podle GDPR) a text práce. Zkontrolujte si také včas splnění studijních povinností a jejich zápis do STAGu.
Katederní stagař také musí studujícím zapsat zápočet z předmětů BPN nebo DPN spojených s odevzdáním závěrečné práce.
Školitel zajistí dodání práce (1 ks), vlastního posudku (2 ks) a posudku oponenta (2 ks) vše s originálními podpisy na předepsaných formulářích a to minimálně 5 dní před obhajobou na sekretariát Ústavu nových techologií (budova A, 1. p.), popř. tajemník státnicové komise kontaktuje školitele a vše si vyzvedne. STAGař zadávající katedry musí ve STAGu vyplnit datum odevzdání práce, známku školitele a oponenta, jméno oponenta a vloží také posudky ve formátu PDF bez podpisů. Oponenta volte nejlépe z řad zaměstnanců TUL, pro DP externistu.
Odevzdaný výtisk práce bude do konání SZZ uložen na pracovišti vedoucího práce, případně bude dán po nezbytně nutnou dobu k dispozici oponentovi práce. Bezprostředně po vykonání SZZ bude práce vrácena studentovi.