Přejít na hlavní obsah

Objevujte s námi svět chemie, nanomateriálů nebo bioinženýrství

Studentů nemáme mnoho a proto se o ně dokážeme dobře postarat. Poradit vám může studijní poradce – tutor, ten je jak z řad učitelů, tak studentů. Čekají vás předměty uvedené ve studijních plánech níže, kromě základních předmětů je to také 6 laboratoří, které vám ukáží skutečnou krásu chemie. Ke všem předmětům existují studijní materiály na: elearning.tul.cz, k dispozici máte průvodce studiem. 

Práci v oboru snadno najdete.

Co můžete studovat?

jednooborové studium

Fascinuje vás propojení chemie s biologií a technologiemi? Láká vás objevování nových biomateriálů nebo udržitelných biotechnologií? Pak je bioinženýrství to pravé. Připravte se na kombinaci biologických, chemických a inženýrských předmětů, které vás vybaví pro práci ve výzkumu, vývoji i průmyslu.

se zaměřením na vzdělávání

Pro ty, kteří milují chemii a chtějí tuto lásku předávat dál. Pokud vás baví nejen studium, ale i srozumitelné vysvětlování složitých jevů, chcete pracovat s mladými lidmi a vidíte se v budoucnu jako učitelé chemie na základních či středních školách, pak je to směr pro vás. Získáte hluboké znalosti chemie a k tomu i pedagogické a didaktické dovednosti potřebné  pro práci učitele.

jednooborové studium [FM TUL]

Chcete objevovat a vyvíjet materiály s unikátními vlastnostmi na atomární a molekulární úrovni?  Vyberte si  obor Nanomateriály, budete se zabývat syntézou, charakterizací a aplikacemi těchto materiálů v oblastech jako je elektronika, medicína nebo ochrana životního prostředí. Obor propojuje chemii, fyziku a materiálové inženýrství s důrazem na inovace.

jednooborové studium

Pro ty, kteří chtějí posunout své znalosti v oblasti bioinženýrství na vyšší úroveň. Magisterský program se zaměřuje na pokročilé biotechnologické procesy, tkáňové inženýrství a další specializované oblasti. Je určen pro absolventy bakalářských programů, kteří se chtějí věnovat výzkumu a vývoji nových technologií v biomedicíně, farmaceutickém průmyslu nebo ekologii. Připravte se na samostatnou vědeckou práci a řešení komplexních problémů.

se zaměřením na vzdělávání

Navazuje na bakalářský obor a je určen pro absolventy, kteří chtějí prohloubit své pedagogické kompetence a získat plnou kvalifikaci učitele chemie pro SŠ a 2. stupeň ZŠ. Získáte komplexní přehled o didaktice chemie, psychologii vzdělávání a budete připraveni na realitu současné školy. Obor pro ty, kteří chtějí mít skutečný dopad na budoucí generace a formovat jejich vztah k vědě.

jednooborové studium [FM TUL]

Tento magisterský obor prohlubuje znalosti získané v bakalářském studiu a zaměřuje se na nejnovější trendy a výzkum v oblasti nanotechnologií. Budete se věnovat pokročilé syntéze, charakterizaci pomocí špičkových analytických metod a aplikacím nanomateriálů v oblastech jako jsou pokročilé senzory, solární články, katalyzátory nebo nanomedicína. Ideální pro ty, kteří chtějí pracovat na hranici vědeckého poznání a přispívat k technologickému pokroku.

doktorské studium

Chcete posouvat hranice vědy a podílet se na výzkumu, který má dopad na medicínu, životní prostředí i průmysl? Doktorské studium bioinženýrství na Katedře chemie FP TUL vám nabízí špičkové zázemí, individuální přístup a možnost zapojit se do mezinárodních projektů.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
doktorské studium

Chcete získat hluboké znalosti o vlastnostech nano a mikromateriálů, naučit se s nimi pracovat v laboratoři i na počítačových modelech a navrhovat řešení, která posouvají hranice technologií? Po studiu budete připraveni na samostatnou vědeckou i inženýrskou kariéru, vedení výzkumných týmů a publikování ve špičkových časopisech.

Chemia a učitelství

23
studujících

Bioinženýrství

27
studujících

Nanomateriály

38
studujících

Nano (bio, chem) kvíz

Neformální setkání studentů a vyučujících během semestru se vzdělávacím i zábavným obsahem

Filip Hrnčiřík | Ph.D. student | University of Cambridge

Studium nanomateriálů mi ukázalo krásy vědy a otevřelo mi cestu do světa. Hodně se mně líbil osobní přístup vyučujících a celkově fakt, že Nano obor byl spíše menší a vytvářel tak rodinnou atmosféru.

Josef Pošmourný | projektový inženýr | Knorr-Bremse

Studium nanomateriálů mi dalo kvalitní přírodovědný základ, schopnost samostatné práce, schopnost zabřednout do problematiky, porozumět jí a řešit s ní svázané problémy. Získal jsem dobrou jazykovou výbavu, jak díky výuce v cizím jazyce, nutnosti práce s cizojazyčnou literaturou i studijnímu pobytu v zahraničí. Výhodou na pracovním trhu bylo získání dlouhodobé praxe už během studia.

Matěj Hejda | výzkumný pracovník, Ph.D. student | University of Strathclyde

Studium nanomateriálů mi dalo dva vysokoškolské tituly, velmi slušný základ v přírodních vědách, zápal pro práci na vývoji state-of-the-art vědecko-technických řešení, možnosti několikrát vycestovat po Evropě (a žít dlouhodobě ve Španělsku a Finsku) a pět let s partou skvělých lidí. Velmi si cením osobní přístup prakticky všech vyučujících, díky kterému si člověk nikdy nepřišel jen jako „číslo“. 

Barbora Lavičková | Ph.D. student | École polytechnique fédérale de Lausanne

Studium nanomateriálů mi dalo skvělé základy pro další studium v zahraničí. Výborný přístup většiny učitelů, spousta úžasných lidí, kteří byli pro mne velkou inspirací. Celkově kvalitní studium, které bych doporučila. Pozitivně hodnotím hlavně praktický přístup a kvalitní laboratoře z chemie, fyziky a dalších předmětů.

Monika Holubová | výzkumný pracovník | Ústav makromolekulární chemie AV ČR

Změnila jsem poměrně dost obor, ale základy, které jsem pochytila jsem buď mohla uplatnit, nebo rozvíjet. Navíc na začátku svého výzkumu jsem pracovala s uhlíkovými nanočásticemi, se kterými jsem se podrobně seznámila na TUL, tudíž jsem mohla čerpat z literatury, kterou jsem znala.

Tomáš Hubáček | výzkumný pracovník | Fyzikální ústav AV ČR

Studium hodnotím kladně, protože mi dalo obecnější rozhled v oblasti nanomateriálů, v oboru chemie i fyziky během bakalářského studia a možnost následné specializace během navazujícího magisterského studia.

Tomáš Vaněk | výzkumný pracovník | Fyzikální ústav AV ČR

Studium nanomateriálů mi dalo znalosti, rozhled a možnost dostat se pracovně tam, kde jsem. Kromě toho zároveň kamarády a několik let úžasného studentského života. Hodnotím ho určitě pozitivně, jen mohlo být v některých oblastech trochu náročnější a více do hloubky (programování, kvantová fyzika).

Kateřina Kopecká | výzkumný pracovník | SYNPO

Měla jsem možnost potkat a poznat řadu lidí, kterých si velmi vážím, ať už pro jejich aktivní přístup ke studentům nebo pro jejich odborné znalosti. Některé předměty mi připadaly trochu „mimo náš obor“, ale ukázalo se, že tyto znalosti zjednodušují komunikaci s odborníky a usnadňují spolupráci v mezioborových týmech.

Kateřina Prouzová | výzkumný pracovník | SYNPO

Z hlediska znalostí oceňuji především získaný široký rozhled v různorodých tématech, která jsou s nanomateriály spojena. Myslím, že teoretický základ jsme dostali také velmi dobrý. Zároveň jsem ráda, že časový harmonogram výuky umožňoval věnovat se i mimoškolním aktivitám potřebným pro osobní rozvoj. 

Vojtěch Malý | vývojový technolog | Crytur

Studium mi dalo technický rozhled a univerzálnost při výběru povolání. Bakalářský obor byl „správně náročný“.

    Koho potkáte během studia?

    Docent/ka
    Doktorand/ka
    Doktorand/ka
    Odborný asistent
    Odborný asistent
    Garant/ka SP Bc. Bioinženýrství Docent/ka
    Odborný asistent
    Sekretář/ka
    Sekretář/ka
    Asistent/ka
    Profesor/ka
    Doktorand/ka
    Garant/ka SP Bc. Chemie Odborný asistent
    Odborný asistent
    Docent/ka
    Garant/ka SP Bc. Nanomateriály Profesor/ka
    Odborný asistent
    Odborný asistent
    Asistent/ka

    Novinky v chemii

    https://www.chemistryworld.com | 2025-11-08
    Pfizer and Novo Nordisk’s battle over Metsera
    Lawsuits fly in bidding war over developer of next generation weight loss drugs| More info

    Beer yeast leftovers spun into a promising sustainable yarn 50% stronger than wool
    Brewery waste can be turned into a cheap, environmentally-friendly textile| More info

    Nanobodies from alpacas and llamas could hold the key to a universal antivenom
    Novel nanobody mix protects against 17 African snake species| More info

    Modular strategy opens up new way to synthesise arylated thiophene rings
    Approach holds potential for creating new drugs and unique optoelectronic materials| More info

    Serbia’s researchers still at loggerheads with government one year into mass protests
    Further restrictions could be put on academics that are already struggling with being limited to five hours research a week| More info

    Infrared and NMR fusion boosts automated structure verification
    Study highlights untapped potential of IR spectroscopy data| More info

    Suppressing side reactions brings efficiency boosts for Fischer-Tropsch synthesis
    Two new strategies tackle Fischer–Tropsch’s problematic side reactions| More info

    UK’s inability to retain science companies has reached ‘crisis point’, warns new report
    Lords science committee says promising technology companies are moving overseas| More info

    Novartis spends on deals to offset patent losses
    $12 billion Avidity acquisition is the latest pipeline-pumping transaction| More info

    When it comes to correcting the scientific record, chemists prefer to have a quiet word
    Those surveyed even report introducing ‘errors’ into their work to satisfy reviewers| More info

    Výuku zajišťuje

    Zabýváme se výzkumem a vývojem nanovlákenných materiálů: zvlákňováním polymerů a tavenin, vyvíjíme scafoldy pro tkáňové inženýrství, připravujeme nanovlákna s obsahem nanočástic pro průmyslové aplikace. Modelujme proces elektrospiningu. Pomocí celulárních automatů a metody Monte Carlo simulujeme kapilární jevy.

    Zabýváme se praktickými chemickými experimenty, tvorbou didaktických her a vizualizací vlastností chemických sloučenin.

    Vycházíme z principů vzdělávání založeného na důkazech (evidence-based education) – výuky postavené na ověřených faktech, otevřenosti a motivaci.

    Naši studenti nejsou pasivní posluchači, ale aktivní tvůrci poznání – navrhují experimenty, analyzují výsledky a obhajují vlastní projekty.
    Chemie se tak stává dobrodružstvím objevování, nikoli memorováním.

    Pořádáme a účastníme se mnoha popularizačních akcí: od Vědy a techniky v ulicích, Noci vědců. Dětské univerzity, po Univerzitu třetího věku, školní, okresní i krajská kola chemické olympiády.

    Výstupy projektů najdete na stránce Portálu dobré praxe UčiTUL 🡥.

    Oddělení nanochemie využívá nástrojů organické a anorganické chemie pro přípravu a chemickou modifikaci nanomateriálů a to zejména nanočástic a nanovláken. Vzhledem k silnému zázemí v chemii jsme schopni syntézy téměř jakýchkoliv organických a anorganických sloučenin,
    a tak připravovat na míru funkcionalizované nanomateriály.

    • Připravujeme nové typy nanovlákenných anorganických a hybridních (organicko-anorganických) materiálů s imobilizovanými biomolekulami nebo látkami, které zamezují množení mikroorganismů.
    • Vyvíjíme a testujeme nanovlákenný materiál, který zamezí předčasnému srůstu tkání, zejména v chirurgii.
    • Připravujeme a aplikujeme vrsty zamezující  šíření mikroorganismů  na různé typy materiálů, použitelných v nemocničních a dalších zařízeních.